Home
Υποψήφιος Διδάκτορας: 
Μανώλη Πολυξένη
Τμήμα: 
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Σχολή: 
Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου
Επιβλέπων: 
Αν. Καθ. Παπαδοπούλου Μαρία (mariapap@uth.gr)
Τριμελής Επιτροπή: 
(1)ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ (2)ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΜΕΤΑΛΛΙΔΟΥ (3) ΔΟΜΝΑ ΚΑΚΑΝΑ
See video

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει το βαθμό στον οποίο η σαφής διδασκαλία γνωστικών στρατηγικών κατανόησης γραπτού λόγου μπορεί να βελτιώσει το επίπεδο κατανόησης γραπτού λόγου των μαθητών στην Αγγλική γλώσσα. Ειδικότερα, η εν λόγω μελέτη ερευνά α) εάν οι μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διδάσκονται στρατηγικές κατά την κατανόηση γραπτών κειμένων στην αγγλική γλώσσα, β) εάν μια στοχευμένη και συστηματική διδασκαλία αυτών βελτιώνει την ικανότητα των μαθητών/τριών να κατανοούν γραπτά κείμενα στα αγγλικά και γ) εάν αυτή η βελτίωση της ικανότητας των μαθητών/τριών να κατανοούν γραπτά κείμενα παραμένει και μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας δέσμης στρατηγικών. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 103 μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης τεσσάρων Δημοτικών σχολείων της πόλης των Τρικάλων, οι οποίοι διδάσκονται την Αγγλική ως ξένη γλώσσα. Οι   μαθητές/τριες του δείγματος χωρίστηκαν σε ομάδα ελέγχου και πειραματική ομάδα στην οποία πραγματοποιήθηκε διδακτική παρέμβαση διάρκειας τριών περίπου μηνών. Στις δυο ομάδες μαθητών/τριών χορηγήθηκε μια γραπτή δοκιμασία κατανόησης γραπτού λόγου από τις εξετάσεις πιστοποίησης του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας αλλά και δυο γραπτές, κατασκευασμένες από την ερευνήτρια, δοκιμασίες κατανόησης γραπτού λόγου μια εβδομάδα πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση αλλά και τρεις μήνες μετά το πέρας αυτής.  Επιπροσθέτως, πριν την έναρξη της διδακτικής παρέμβασης, πραγματοποιήθηκε μία συστηματική παρατήρηση στις τάξεις που αποτελούν το δείγμα της έρευνας και διεξήχθη ημιδομημένη συνέντευξη με τις δασκάλες Αγγλικών των αντίστοιχων τμημάτων, προκειμένου να διαπιστωθεί αν οι μαθητές/τριες διδάσκονται στρατηγικές κατανόησης γραπτού λόγου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι α) οι μαθητές/τριες δε διδάσκονται συστηματικά πώς να χρησιμοποιούν στρατηγικές κατανόησης γραπτού λόγου, β) η σαφής διδασκαλία γνωστικών στρατηγικών κατανόησης γραπτού λόγου μπορεί να βελτιώσει το επίπεδο κατανόησης γραπτού λόγου των μαθητών της πειραματικής ομάδας στην Αγγλική γλώσσα συγκριτικά με την παραδοσιακή διδασκαλία που εφαρμόστηκε στην ομάδα ελέγχου, γ) η βελτίωση αυτή στην κατανόηση γραπτού λόγου παραμένει και μετά το πέρας της διδασκαλίας αυτών.

  • English
  • Ελληνικά

Είσοδος Χρήστη