Home
Υποψήφιος Διδάκτορας: 
Αγλαΐα – Ευγενία Πουρνάρα
Τμήμα: 
Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
Σχολή: 
Πολυτεχνική Σχολή
Επιβλέπων: 
Επικ. Καθ. Σπυρίδων Καραμάνος (skara@mie.uth.gr)
Τριμελής Επιτροπή: 
(1) Σπυρίδων Α. Καραμάνος (2) Αλέξης Κερμανίδης (3) Ali Limam
See video
See video

Περίληψη του αντικειμένου της διατριβής

Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην ανάπτυξη μιας συστηματικής μεθοδολογίας για την εκτίμηση την απομένουσας αντοχής χαλύβδινων αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου και πετρελαίου με τοπικές παραμορφώσεις τοιχώματος (εγκολπώματα και υβώσεις). Η αναγκαιότητα του ελέγχου και της εκτίμησης αυτού του είδους των παραμορφώσεων, που προκαλούνται από εξωτερικές δυνάμεις στα τοιχώματα των αγωγών, είναι ζωτικής σημασίας, ιδίως για τη διασφάλιση της ακεραιότητας των υφιστάμενων δικτύων αγωγών. Αριθμητική και πειραματική διερεύνηση θα πραγματοποιηθεί, προκειμένου να εκτιμηθεί η απομένουσα δομική ακεραιότητα των χαλύβδινων αγωγών. Πιο συγκεκριμένα, μια σειρά πειραμάτων μεγάλης κλίμακας σε δοκίμια χαλύβδινων σωλήνων, με ονομαστική διάμετρο 6-ιντσών και ποιότητας χάλυβα X52, σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί, όπου αρχικά θα δημιουργηθούν στα δοκίμια με τη χρήση ειδικού μηχανολογικού εξοπλισμού, εγκολπώματα και υβώσεις. Έπειτα τα παραμορφωμένα δοκίμια θα υποβάλλονται σε περαιτέρω μοντονική και κυκλική φόρτιση, προκειμένου να εκτιμηθεί η απομένουσα αντοχή του παραμορφωμένου τοιχώματος του σωλήνα. Επιπρόσθετα, πειράματα μικρής κλίμακας θα διεξαχθούν σε διαμήκεις λωρίδες κομμένες από τους σωλήνες  ίδιου υλικού τα οποία αποσκοπούν στην βαθύτερη κατανόηση της απόκρισης της περιοχής της βλάβης του τοιχώματος του σωλήνα υπό κυκλική φόρτιση. Εκτενής αριθμητική προσομοίωση της πειραματικής διαδικασίας (μικρής και μεγάλης κλίμακας) θα διεξαχθεί προκειμένου να επαληθευθούν τα πειραματικά αποτελέσματα και να εκτιμηθούν τα επίπεδα των παραμενουσών τάσεων και η κατανομή των παραμορφώσεων στην περιοχή της βλάβης. Ο απώτερος στόχος της παρούσας έρευνας είναι η χρήση των πειραματικών και αριθμητικών αποτελεσμάτων για την ανάπτυξη αξιόπιστων μεθοδολογιών ώστε να χρησιμοποιηθούν για τον έλεγχο, την αξιολόγηση και την επισκευή των τοιχωμάτων των αγωγών που έχουν υποστεί τοπικές παραμορφώσεις μορφής εγκολπώματος ή ύβωσης.

  • English
  • Ελληνικά

Είσοδος Χρήστη